:: Menu ::

ourO80Ros
Rejon Droga, wycena, styl Data przejścia Autor przejścia

Tatry, Morskie OkoKuluar Kurtyki WI3 OS 2017-01-21Paweł Kopeć i Ania
Pierwszy wyciÄ…g, czy to w uwagi na jego dziwaczny (ni trudny ni Å‚atwy) charakter czy też z uwagi na fakt, że byÅ‚ to nasz pierwszy lód w Tatrach, byÅ‚ dla nas doÅ›wiadczeniem dość przerażajÄ…cym 😀 Drugi, choć kluczowy, przeszliÅ›my już na wiÄ™kszym luzie, choć motywacja przy przebijaniu sie przez kruks siÄ™gaÅ‚a zenitu. Po czasie jednak mogliÅ›my stwierdzić, że byÅ‚ to jeden z przyjemniejszych odcinków drogi :) Ostatni wyciÄ…g to 60 metrów wspinania w lodzie o zmiennym nachyleniu i marnej jakoÅ›ci. Ten etap pokonywaliÅ›my już w Å›wietle gwiazd i czołówek. DrogÄ™ pokonaliÅ›my używajac siedmiu Å›rub, choć jakby bylo ich wiÄ™cej wcale byÅ›my nie narzekali. Na koniec rispekt dla Anki za przeÅ‚amywanie sÅ‚aboÅ›ci i dziÄ™ki za tradycyjnÄ… i niezÅ‚omnÄ… wiarÄ™ w sukces zespoÅ‚u :)

Tatry, Morskie OkoKuluar Kurtyki WI 3+ OS 2016-01-31walek, S Cyndecki
Dobry warun, wiec szybka piłka nie licząc kolejek oczywiście.

Tatry, Morskie OkoRysa Strzelskiego M5 OS 2014-12-27Migas i Maniek F
Po nieudanej próbie "wytyczenia nowej drogi" na wschodniej Kościelca, oraz po tym jak zostaliśmy wyproszeni z Betlejemki postanowiliśmy przenieść się do MOka, a tam uderzyć na coś "pewnego" i "szybkiego". Rysa Strzelskiego była oczywistym wyborem. Droga nie była przetarta, a w ścianie leżało sporo śniegu (który jeszcze tego samego dnia padał w znacznej ilości). Na zakończenie dnia zachowaliśmy się jak na prawdziwych Taterników przystało i Kolegi nie zostawiliśmy. Wawrzyniec byłby z nas dumny ;)

Tatry, Morskie OkoKuluar Kurtyki + Robakiewicz WI3/4 - IV OS 2014-03-30Dr know, Åšwierzy, Payek
Zimowa zaległość wpisu z Tatr. Kuluar Kurtyki to najpopularniejszy klasyk lodowy w polskich Tatrach. W tym roku nie był mocno wylany, w kluczowym wyciągu lód był cienki i trochę dudniący, także asekuracja dość słaba i przyznam, że mnie troszkę zestresowało podczas prowadzenia. Natomiast przyjemna do wspinania była jego plastyczna powierzchnia. Doktor zaproponował kontynuacje wspinania na szczyt, bardzo nam się to spodobało i żwawo podążyliśmy na pik Robakiewiczem, znajdując tam jakieś czwórkowe warianty. Na szycie Mnicha zameldowaliśmy się około godziny 11, także spokojnie wróciliśmy na obiad do Moka.

Tatry, Morskie OkoRysa Strzelskiego M5/M5+ OS 2014-01-18Szpej - Tost
Ja prowadziłem 2 pierwsze wyciągi (w tym crux), Tomek 3 ostatnie II-IV (przy czym przy szarówce pomylił wyjście na TOP i utrudnił sobie wariant). Generalnie droga nie jest trudna, z wyjątkiem cruxowej płytki ze słabiutką asekuracją (zostawiłem V-ke wbitą do połowy przed Cruxem: info dla tych co myślą o tej drodze). Warunki pogodowo trawkowe rewelacyjne, śniegowe kiepskie (3-5 cm śniegu sypkiego na płytach skutecznie maskowało stopnie i mikrochwyty, które są bardzo ważne w cruxie)

Tatry, Morskie OkoGrań MOKa IV OS 2013-08-03Szpej
Od Rys do Przełęczy pod Chłopkiem. Nie jest to typowa droga "do góry", ale fajne wspinanie też jest - zwłaszcza na Żabim Koniu (piękna lufa i brzytwa graniowa). Niestety kontuzja zmusiła mnie do zejścia z przełęczy podczas gdy partnerzy dokończyli do Kacprowego (w 2 dni).

Tatry, Morskie OkoRysa Strzelskiego V OS 2011-12-29Doktor, Herman
Prędzej komin a nie rysa. Waryn średni, dużo śniegu w ścianie. Grzebaliśmy się nieco-chyba to z powodu śniegu? Droga ok. tylko nie można się przestraszyć pierwszego wyciągu, który do pięknych nie należy.